Brakowanie dokumentacji to usługa polegająca na zakwalifikowaniu, wydzieleniu z zasobu archiwum dokumentów do zniszczenia oraz wykonanie jej spisu. W przypadku instytucji budżetowych wymagane jest uzyskanie zgody z Archiwum Państwowego na zniszczenie dokumentacji niearchiwalnej, czyli takiej, która po okresie jej przechowywania zgodnie z przepisami może zostać zniszczona.
Brakowanie akt
Podstawowy zakres usługi brakowania akt
Przygotowanie dokumentacji
Przygotowanie dokumentacji niearchiwalnej przeterminowanej do brakowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Sporządzanie dokumentacji
Sporządzenie dokumentacji wykonanych prac (spisy dokumentów przeznaczonych do zniszczenia) w formie drukowanej oraz elektronicznej.
Przekazanie dokumentacji
Przekazanie dokumentacji wyznaczonemu pracownikowi.
Sporządzanie wniosku
Jeśli zachodzi potrzeba sporządzenie wniosku do Archiwum Państwowego o pozwolenie na zniszczenie akt.